وبلاگ شرکت هامریار ارائه دهنده انواع تجهیزات صنعتی

شرکت هامریار ارائه دهنده انواع تجهیزات و اتوماسیون صنعتی و نماینده رسمی برند هامریار
جهت دریافت اطلاعات و مشاهده لیست قیمت و کاتالوگ محصولات به سایت هامریار به آدرس http://hameryar.com/ مراجعه نمایید و یا با واحد فروش شرکت هامریار 33532199-021 و 33532192-021 تماس حاصل فرمایید.

  • ۰
  • ۰

ژنراتور و نحوه ی کارکرد آن

ژنراتور چیست؟

ژنراتور از لوازم بسیاری مفیدی است که در حین قطع برق یا مواردی که دسترسی به نیروی الکتریسیته ممکن نیست به کمک ما می آید. ژنراتور سبب می شود تا از اختلال در روند فعالیت های روزانه و یا اختلال در فعالیت های تجاری و صنعتی جلوگیری شود.

ژنراتور ها در تنظیمات الکتریکی و ظواهر مختلف برای استفاده در کاربری های مختلف در دسترس هستند.

ژنراتور چگونه کار می کند ؟

در تعریف ژنراتور می توان گفت یک ژنراتور الکتریکی ابزاری است که انرژی مکانیکی را از منبع خارجی به الکتریسیته به عنوان خروجی بدل می کند.

در زمینه ی نحوه ی عملکرد ژنراتور در ابتدا مهم است بدانیم که یک ژنراتور انرژی واقعی را ایجاد نمی کند. در عوض، از انرژی مکانیکی که به آن متصل می شود، و از نیروی الکتریکی موجود در سیم پیچ های آن از طریق مدار الکتریکی خارجی تولید الکتریسیته می نماید. این جریان بارهای الکتریکی، جریان برق خروجی تامین شده توسط ژنراتور است.

این مکانیزم را می توان با تشبیه ژنراتور به یک پمپ آب، که جریان آب را ایجاد می کند اما در واقع آب را از طریق آن ایجاد نمی کند مثال زد.

اساس کار ژنراتور بر اساس القای الکترومغناطیس است. این نظریه توسط مایکل فارادی در سال های 1831-1832 کشف شده است.

فارادی کشف کرد که جریان برق بالا می تواند مانند یک سیم که دارای بار الکتریکی در یک میدان مغناطیسی است ، با حرکت دادن یک هادی برق ایجاد شود. این حرکت یک اختلاف ولتاژ بین دو انتهای سیم یا هادی الکتریکی ایجاد می کند که به نوبه خود سبب جریان برق می شود و در نتیجه جریان الکتریکی ایجاد می کند.

اجزای اصلی یک ژنراتور :

اجزای اصلی یک ژنراتور الکتریکی می تواند به طور گسترده ای به شرح زیر طبقه بندی شود :

از مهم ترین اجزای آن می توان به موتور ، ژنراتور ، سوخت رسانی ، تنظیم کننده ولتاژ ، سیستم خنک کننده ، سیستم روانکاری ، شارژر باتری ، کنترل پنل ، اگزوز ، قاب اشاره کرد.

انواع ژنراتور :

در دهه های اخیر و با توجه به احساس نیاز روز افزون به ژنراتور کمپانی های بسیاری در سر تا سر جهان سعی بر تولید ژنراتورهایی با کیفیت و قابل رقابت در بازار نموده اند. از مهم ترین و مطرح ترین کمپانی های تولید کننده ی ژنراتور می توان به ژنراتور استمفورد  (stamford)، ژنراتور ایتال موتورز (italmotors)  ، ژنراتور مکالته  (meccalte)، ژنراتور کایجیلی  (Kaijieli) ، ژنراتور استمفورد پاور (Stamford Power) و ...... اشاره کرد.

  • ۹۷/۰۵/۰۱
  • شرکت هامریار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی