وبلاگ شرکت هامریار ارائه دهنده انواع تجهیزات صنعتی

شرکت هامریار ارائه دهنده انواع تجهیزات و اتوماسیون صنعتی و نماینده رسمی برند هامریار
جهت دریافت اطلاعات و مشاهده لیست قیمت و کاتالوگ محصولات به سایت هامریار به آدرس http://hameryar.com/ مراجعه نمایید و یا با واحد فروش شرکت هامریار 33532199-021 و 33532192-021 تماس حاصل فرمایید.

  • ۰
  • ۰

پمپ وکیوم چیست و نحوه ی کارکرد آن چگونه است ؟

پمپ وکیوم چیست و انواع آن :

پمپ وکیوم در 3 مدل طراحی و تولید و عرضه می شود. این 3 مدل عبارتند از پمپ وکیوم آب در گردش (آبی) ، پمپ وکیوم خشک و پمپ وکیوم روغنی که عمل ایجاد خلاء را انجام می دهند.

هر کدام از این مدل ها دارای کاربری خاص خود می باشند. که با توجه به آن نحوه کار آن ها متفاوت می باشد. کمپانی ها و کارخانجات بسیاری از سراسر جهان پمپ وکیوم تولید می کند. از مهم ترین کمپانی های تولید کننده و پمپ وکیوم های موجود در بازار عبارتند از : پمپ وکیوم روغنی هامر (Hamer) ، پمپ وکیوم روغنی value ، پمپ وکیوم آبی آسیا ، پمپ وکیوم خشک اسپارمکس ، پمپ وکیوم روتاری اطلس و .....

پمپ وکیوم در فعالیت هایی که نیاز به محیط بدون ماده و دارای خلاء می باشد ، مورد استفاده قرار می گیرد. پمپ وکیوم خلاء نسبی نسبت به محیط های پیرامون را به وسیله ی عمل مکش بر عهده می گیرد و محیط را به خلاء نسبی می رساند.

نحوه کار پمپ وکیوم چگونه است ؟

اگر بخواهیم قطعات اصلی پمپ وکیوم را نام ببریم ، این محصول از قطعاتی مانند روتور ، سیلندر و سرسیلندر تشکیل شده است.

داخل محفظه ی پمپ وکیوم پره های درون سیلندر با حرکت و گردش خود عمل مکش را بر عهده دارند و از سمت دریچه ی ورودی هوا را مکش می کنند. پس از آن این هوای مکش شده را از سمتی دیگر به بیرون هدایت می کنند.

در پمپ وکیوم عمل خنک کنندگی حائز اهیمت می باشد. معمولا وظیفه ی خنک کنندگی را در پمپ وکیوم مایع سیال بر عهده دارد. عمل خنک کنندگی با توجه به نوع پمپ وکیوم متفاوت است.  وظیفه ی خنک کردن را در پمپ وکیوم روغنی ، روغن در پمپ وکیوم آب در گردش (آبی) ، آب و در پمپ وکیوم خشک ، هوا انجام می دهد.

  • ۹۷/۰۴/۱۸
  • شرکت هامریار

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی